Αναγνωρίστηκε η σορός από το ναυάγιο στη Λέσβο, ανήκει σε αιγύπτιο ναύτη upd Δεν είχε δηλωθεί η μηχανική βλάβη, Αιγύπτιος ναύτης ο νεκρός

By Νοεμβρίου 27, 2023
Αναγνωρίστηκε η σορός από το ναυάγιο στη Λέσβο, ανήκει σε αιγύπτιο ναύτη  upd Δεν είχε δηλωθεί η μηχανική βλάβη, Αιγύπτιος ναύτης ο νεκρός

Τραγωδία με τη βύθιση του φορτηγού πλοίου RAPTOR

Αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε χθες από παραπλέον πλοίο στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου, όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο RAPTOR. Πρόκειται για Αιγύπτιο ναύτη, μέλος του πληρώματος του πλοίου.

Χθες στο σημείο του ναυαγίου εντοπίστηκε και περισυνελέγη σώος, από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, επίσης ένας αιγύπτιος ναυτικός, μέλος του πληρώματος, ο οποίος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.

Έως τώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 μελών του φορτηγού πλοίου παραμένουν άκαρπες. Στις έρευνες επιχειρούν δύο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, μία φρεγάτου του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα παραπλέοντα πλοία. Επίσης, στο σημείο επιχειρεί από αέρος ένα ελικόπτερο του ΛΣ, ενώ θα συμμετάσχει και αεροσκάφος της FRONTEX.

Στο RAPTOR επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα, (ένα Ινδός ένδεκα Αιγύπτιοι και δύο υπήκοοι Συρίας) και μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.

Ο πλοίαρχος του bulk carrier είχε δηλώσει μηχανική βλάβη και πιθανόν να υπήρξε υπήρξε μικρή εισροή υδάτων στα αμπάρια με μετατόπιση του φορτίου που είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει κλίση και να βυθιστεί.

UPD με στοιχεία απο το in.gr. 

Ο Αιγύπτιος μηχανικός αποκάλυψε ότι το πλοίο έμπαζε νερά από το βράδυ του Σαββάτου, αλλά, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου, δεν δηλώθηκε μηχανική βλάβη.

«Όταν έχεις εισροή υδάτων ή μηχανική βλάβη πρέπει άμεσα να ειδοποιήσεις»

«Θα έπρεπε να έχει ειδοποιήσει για την εισροή υδάτων στο πλοίο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από τον θάλαμο επιχειρήσεων και να μπορέσει να δοθεί βοήθεια εγκαίρως. Ειδοποίησε στις 08:20 το πρωί της Κυριακής κάνοντας γνωστό πως έχει πάρει κλίση και στις 07:00 είχε δηλώσει μηχανική βλάβη, ενώ σύμφωνα με τις μαρτυρίες του διασωθέντα αυτό συνέβαινε καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξίου, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Τα δεδομένα τα οποία οδήγησαν σε αυτή την ναυτική τραγωδία θα τα δει η προανάκριση, από εκεί και πέρα είναι αυτονόητο ότι όταν έχεις εισροή υδάτων ή μηχανική βλάβη πρέπει άμεσα να ειδοποιήσεις και να σου παρασχεθεί βοήθεια η οποία απαιτείται» τόνισε.
Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων ναυτικών.

Αυτή τη στιγμή επιχειρούν στην περιοχή δυο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, ένα πλοίο ανοικτής θαλάσσης και ένα παράκτιο πλοίο, καθώς και ένα ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος μαζί με 4 παραπλέοντα.

Σκάφος του Λιμενικού στις έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών

Λόγω της κακοκαιρίας Bettina, την Κυριακή το Λιμενικό επιχειρούσε στην περιοχή του ναυαγίου, υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες με τους ανέμους να φτάνουν μέχρι τα 9 μποφόρ και τα κύματα τα 4 μέτρα.

Τι συνέβη – Το χρονικό του ναυαγίου

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου, που μετέφερε 6.000 τόνους αλάτι, ήταν θέμα χρόνου.

Στις 3:06 τα ξημερώματα της Κυριακής, 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, το πλοίο σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 4:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 7:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.

Μία ώρα μετά, στις 8:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

 

ΠΗΓΗ

Rate this item
(0 votes)